Ryan NY-P
7 mesaje
• Pagina 1 din 1
Ryan NY-P
Am citit cate ceva despre acest avion si mi-a atras atentia faptul ca atat suprafetele de zbor, cat si fuselajul au fost reconsiderate din punct de vedere aerodinamic...Astfel la fuselaj s-a renuntat la parbriz, iar suprafetele de zbor au sectiune redusa. In plus, avionul are aripile foarte largi, in comparatie cu lungimea fuselajului...
...Voi incepe cat de curand constructia avionului, in functie de timpul disponibil. Vom vedea ce va iesi...
-- 25 Mar 2012, 15:28 --
Modelul va avea:
- Anvergura - 1.600 mm
- Lungime - 950 mm
- S. Portanta - 40,5 dmp aprox.
- Sarc.Alara - 24,7 gr/dmp aprox.
- Greutate estimata - 1.000 gr. max.
- Motor 2825 -1000 kv - 750 gr.tractiune
- Acumulator 11,1v-1000...1300 mAh
Acum am gasit putin timp si rabdare si am inceput constructia...
-- 25 Mar 2012, 15:30 --
-- 25 Mar 2012, 15:32 --
-- 25 Mar 2012, 15:35 --
-- 25 Mar 2012, 15:50 --
Modelul va fi facut din depron de 3 mm, iar in anumite puncte va fi intarit fie cu baghete din lemn, fie cu plistiren gros (inca nu m-am hotarat...).
Motorizarea aleasa de mine poate sa para prea slaba, dar incerc sa fac acest model cat mai usor posibil...In plus, cu acest motor am ridicat in aer un FunCub - Multiplex cu acumulator de 3s-5000 mAh...cu greutate totala de 1400 gr....Deci ar trebui sa fie in stare sa ridice in aer si acest model...
...Am dubii mari in privinta unor solutii constructive alese de mine si nu stiu daca avionul va rezista, dar vreau sa incerc, pt. ca numai asa am sanse sa obtin o greutate redusa....
...............................
Aripa va fi dintr-o bucata (pt. scaderea greutatii...) si va fi intarita cu un lonjeron "I" format din doua baghete din lemn 10x5 mm chesonate cu depron de 3 mm. In centru si pe capete va avea profiluri din depron de 20 mm.
Prinderea ei va fi cu 2 bolturi de ghidare in fatza si un surub in spate.
...Voi incarca poze, pe masura ce lucrarile avanseaza. . Sper sa am timp sa-l termin si sa fac si un zbor, pana pe 22.04...
-- 29 Mar 2012, 23:06 --
Am reusit sa mai mesteresc cate ceva la aripa...
-- 29 Mar 2012, 23:09 --
-- 29 Mar 2012, 23:11 --
-- 29 Mar 2012, 23:26 --
Aripa a pus ceva probleme, la care nu m-am gandit...
1 - S-a curbat datorita faptului ca cele 2 baghete au fost lipite la momente diferite, iar la lipirea cu Poliurethane, e necesar ca materialul sa fie udat...La uscare lemnul si-a modificat dimensiunile... ...lucru ce a facut-o sa se curbeze...A fost si vina mea...pt. ca nu am lasat-o sa stea mai mult ptimp pe suprafata plana...
...Dar am reusit sa remediez problema...Am udat iar baghetele din lemn si am pus greutati pe ea...In final am reusit s-o indrept, fara sa se rupa nimic...
2 - A crapat depronul atunci cand am incercat sa-l indoi la bordul de atac... ...Am incercat toate metodele pe care le cunosc, dar nu a mers niciuna...Cu nervuri...se crapa alaturi...iar la cald se indoaie de unde vrea el si in final a rezultat o forma care nu mai are nici o legatura cu aerodinamica si cu profilul aripii...
...In final, dupa ce mi-am facut o mie de nervi, am renuntat la aceasta metoda si m-am hotarat sa o acopar cu 2 bucati de depron...(intrados si extrados...)...Acum una din aripi asteapta sa se intareasca adezivul...
Voi pune poze imediat ce va fi gata...
-- 30 Mar 2012, 16:58 --
-- 01 Apr 2012, 17:14 --
Aripa e aproape gata...Mai trebuie sa-i mai fac eleroanele...
-- 08 Apr 2012, 15:48 --
Ma ingrozeste felul in care se scurge timpul, mai ales daca ma gandesc ca in aceasta perioada sant si sarbatorile de Pasti....Vremea vad ca nu e prea prietenoasa...
Am mai mesterit ceva...Am inceput sa lucrez la fuselaj, dar lucrarile avanseaza greu...Atasez cateva poze:
-- 08 Apr 2012, 15:54 --
-- 08 Apr 2012, 15:57 --
-- 08 Apr 2012, 16:01 --
Cu toate ca am reusit sa lucrez destul de precis, nu sant multumit de rigiditatea fuselajului (in aceasta faza...)...Dar voi vedea pe parcurs cum il voi rigidiza...in asa fel incat sa nu adaug greutate prea multa...
-- 15 Apr 2012, 20:37 --
Am mai mesterit cate ceva la fuselaj, dar lucrarea merge parca fara spor...Probabil din cauza adezivului ales...cu care, fiecare lipitura trebuie sa stea la intarit 4 ore...Mai mult...murdareste/naclaieste iremediabil orice atinge...Si ma ia groaza cand ma gandesc ca nu mai e decat o saptamana... ...Voi incerca sa ma concentrez doar pe partea strict functionala si voi lasa la urma (daca va mai fi timp...) detaliile "scale"....
Am facut si fixat batiul motorului, am mai rigidizat botul cu cateva piese din depron...Acum partea din fatza e suficient de rigida...Mai trebuie doar acoperita cu depron...
....................
Am reusit sa rigidizez si sectiunea de mijloc a fuselajului si am facut zona de prindere a trenului de aterizare...destul de rigida...
...................
Am facut si zona de prindere a ampenajelor...Urmeaza sa gandesc si sistemul de prindere a acestora...
...................
Urmatorul pas este acoperirea fuselajului cu depron...si sistemul de prindere al aripii...Va tin la curent cu evolutia lucrarilor...
Ceva poze...
-- 15 Apr 2012, 20:39 --
-- 15 Apr 2012, 20:42 --
-- 15 Apr 2012, 20:43 --
-- 15 Apr 2012, 20:45 --
Imi cer scuze pt. pozele incarcate de cate 2-3 ori...Nu stiu exact ce se intampla...Eu le-am incarcat doar o singura data...
- Dan1972
- Mesaje: 12
- Membru din: 10 Mar 2012, 20:36
Re: Ryan NY-P
Superb. urmatoarea - balsa...(ca seamana cu o CESSNA)
- Mihai_supy
- Mesaje: 7
- Membru din: 25 Feb 2012, 21:55
Re: Ryan NY-P
@Mihai_supy - Multumesc frumos pt. aprecieri !!! ...La faza cu Cessna, nu stiu la ce te referi...Nu seamana cu Cessna de nici o culoare...Ai sa vezi, daca reusesc sa-l termin in timp util...Are forma de fus...aripa e cu sectiune constanta...este f. scurt in raport cu anvergura...ampenajele au forma rotunjita...etc...Dupa parerea mea este apropiat ca si conceptie de Piper CUB - J3, pt. ca si acesta are cam aceleasi trasaturi, doar ca are o forma mai neaerodinamica decat Ryan NY-P...
....Daca te referi la poza cu aripa pusa pe Cessna 182-ArtTech...eu am pus aripa asa ca sa evidentiez dimensiunile, dar fara vre-o legatura cu Cessna...
...................
Deja e stabilit ...Urmatorul va fi un Piper CUB - J3 termic, din balsa de 1800...2000 mm anvergura si motor de 7,5cc
Multumesc inca o data!
-- 23 Apr 2012, 00:35 --
In aceasta perioada am mesterit intens, dar nu am reusit sa-l termin...Noroc ca ni s-a acordat aceasta perioada de prelungire de 3 zile si multumesc inca o data organizatorilor !!!
Sper ca in aceste 3 zile sa fie gata! Altfel ar fi pacat...
-- 23 Apr 2012, 00:38 --
-- 23 Apr 2012, 00:42 --
-- 23 Apr 2012, 00:46 --
-- 23 Apr 2012, 00:50 --
-- 23 Apr 2012, 00:55 --
-- 23 Apr 2012, 01:00 --
-- 23 Apr 2012, 01:02 --
-- 23 Apr 2012, 01:18 --
Azi imi planificasem sa il scot la zbor, dar lucrurile s-au complicat...Avionul are coada grea, iar ca sa-l echilibrez, ar fi trebuit sa adaug pe bot 120 gr. de plumb... ...Nu am vrut sa fac acest lucru, asa ca m-am apucat sa usurez coada avionului...Am eliminat o placa de prindere a ampenajelor si cateva holzsuruburi, dar e prea putin....O sa vad ce reusesc sa fac...Pana la urma s-ar putea sa fie nevoie sa adaug ceva plumb pe bot, dar oricum mai putin...Raportul Coada-Bot este de 1/3...Adica 5 gr. minus pe coada = 15 minus pe bot...
...Ma intriga faptul ca ampenajele au iesit f. grele, in conditiile in care le-am facut doar din 2 straturi de depron de 3 mm, balamale ultrausoare din folie si doar o singura intaritura din placaj de 1,5 mm pe profundor care nu are decat 5 gr...Dar la final au ajuns la 37 gr...Ma bate gandul sa fac niste gauri rotunde mari in ampenaje si apoi sa le acopar cu folie...dar castigul de greutate nu va fi mai mare de 4-5 gr. , pt ca depronul e usor...
...Nu am vrut sa lipesc direct ampenajele pe coada fuselajului, pt. ca prinderea aceasta cu holzsuruburi imi da posibilitatea sa le centrez la final...sa modific unghiurile (daca va fi cazul...)....
Voi vedea ce iese la final...
....Daca te referi la poza cu aripa pusa pe Cessna 182-ArtTech...eu am pus aripa asa ca sa evidentiez dimensiunile, dar fara vre-o legatura cu Cessna...
...................
Deja e stabilit ...Urmatorul va fi un Piper CUB - J3 termic, din balsa de 1800...2000 mm anvergura si motor de 7,5cc
Multumesc inca o data!
-- 23 Apr 2012, 00:35 --
In aceasta perioada am mesterit intens, dar nu am reusit sa-l termin...Noroc ca ni s-a acordat aceasta perioada de prelungire de 3 zile si multumesc inca o data organizatorilor !!!
Sper ca in aceste 3 zile sa fie gata! Altfel ar fi pacat...
-- 23 Apr 2012, 00:38 --
-- 23 Apr 2012, 00:42 --
-- 23 Apr 2012, 00:46 --
-- 23 Apr 2012, 00:50 --
-- 23 Apr 2012, 00:55 --
-- 23 Apr 2012, 01:00 --
-- 23 Apr 2012, 01:02 --
-- 23 Apr 2012, 01:18 --
Azi imi planificasem sa il scot la zbor, dar lucrurile s-au complicat...Avionul are coada grea, iar ca sa-l echilibrez, ar fi trebuit sa adaug pe bot 120 gr. de plumb... ...Nu am vrut sa fac acest lucru, asa ca m-am apucat sa usurez coada avionului...Am eliminat o placa de prindere a ampenajelor si cateva holzsuruburi, dar e prea putin....O sa vad ce reusesc sa fac...Pana la urma s-ar putea sa fie nevoie sa adaug ceva plumb pe bot, dar oricum mai putin...Raportul Coada-Bot este de 1/3...Adica 5 gr. minus pe coada = 15 minus pe bot...
...Ma intriga faptul ca ampenajele au iesit f. grele, in conditiile in care le-am facut doar din 2 straturi de depron de 3 mm, balamale ultrausoare din folie si doar o singura intaritura din placaj de 1,5 mm pe profundor care nu are decat 5 gr...Dar la final au ajuns la 37 gr...Ma bate gandul sa fac niste gauri rotunde mari in ampenaje si apoi sa le acopar cu folie...dar castigul de greutate nu va fi mai mare de 4-5 gr. , pt ca depronul e usor...
...Nu am vrut sa lipesc direct ampenajele pe coada fuselajului, pt. ca prinderea aceasta cu holzsuruburi imi da posibilitatea sa le centrez la final...sa modific unghiurile (daca va fi cazul...)....
Voi vedea ce iese la final...
- Fişiere ataşate
- Dan1972
- Mesaje: 12
- Membru din: 10 Mar 2012, 20:36
Re: Ryan NY-P
Sa ai spor la construit si vreme buna la zbor! Ai muncit mult si ar fi pacat sa nu fie gata la timp.
Eu "mi-am invatat lectia" si nu ma mai apuc de proiecte complicate cand stiu ca voi fi presat de timp.
Daca ar fi timp mai mult cred ca s-ar putea face o clasa de aeromodele RC scale din depron. E mult de munca la ele dar sunt foarte frumoase. Al tau e un bun exemplu in acest sens.
Spor!
Eu "mi-am invatat lectia" si nu ma mai apuc de proiecte complicate cand stiu ca voi fi presat de timp.
Daca ar fi timp mai mult cred ca s-ar putea face o clasa de aeromodele RC scale din depron. E mult de munca la ele dar sunt foarte frumoase. Al tau e un bun exemplu in acest sens.
Spor!
- padre
- Mesaje: 48
- Membru din: 20 Mar 2010, 01:38
Re: Ryan NY-P
..O mica sugestie....legat de centrajul modelului. Eu unul cred ca cel mai simplu ar fi (daca nu poti modifica pozitia acumulatorului) sa refaci batiul motorului. Cred ca inca doi trei cm mai lung batiul motorului ar rezolva problema, si nici nu ar strica aspectul general al avionului. Mai mult ...se poate rezolva foarte repede.
Spor la treaba...si scoate-l la zbor - acolo e locul lui - pe cer...
Spor la treaba...si scoate-l la zbor - acolo e locul lui - pe cer...
- Mihai_supy
- Mesaje: 7
- Membru din: 25 Feb 2012, 21:55
7 mesaje
• Pagina 1 din 1
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator